Na czym polegają badania marketingowe?

sie 20, 2013 przez

Badania marketingowe są to wszelkie czynności, które opierają się na gromadzeniu i przetwarzaniu informacji o rynku, sprzedaży, potrzebach konsumentów i mechanizmach rządzących rynkiem. W skład badań rynkowych wchodzą też badania działań konkurencji oraz miejsca danej firmy na ich tle. Badania marketingowe określają potrzeby klientów, analizują, a niekiedy i kreują, a później śledzą losy wprowadzonego produktu lub usługi. Sprawdzają jak został on przyjęty i jakie są jego dalsze losy. Aby wyniki tych badań były miarodajne analizy muszą być przeprowadzane systematycznie, całościowo, w oparciu o dostępne, profesjonalne techniki i metodologie. Muszą też opierać się na wiarygodnym źródle. Co zaś składa się na to źródło informacji. Są to w pierwszej kolejności pracownicy danej firmy i to pracownicy zatrudnieni na różnych szczeblach. Badania opierają się na analizach technologicznych, laboratoryjnych i ekonomicznych danych produktów i usług. W dalszej kolejności opieramy się na zdaniu obecnych i dawnych pracownikach konkurencji. Nie bez znaczenia są oczywiście opinie profesjonalnych agencji badań marketingowych. Musimy także pamiętać o dalszym losie naszych produktów i usług i opierać się na zadaniu dealerów, pośredników, osób współpracujących z daną firmą, no i przede wszystkim odbiorców. Musimy wiedzieć nie tylko jak się przedstawiają losy danego produktu, ale też wygląda jego pozycja na tle konkurencji. Z tego powodu należy badać dokumenty, reklamy, wycinki prasowe dotyczące poczynań konkurencji.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...