Na czym polega marketing wirusowy?

sie 20, 2013 przez

Na czym polega marketing wirusowy?

Marketing wirusowy to ogół szeroko rozumianych czynności związanych z aktywnym handlem. Może on mieć różne przejawy od bardziej oczywistych, tradycyjnych, jawnych po nieco mniej formalne. Jedną z odmian marketingu jest tzw. marketing wirusowy. Polega ona na wpuszczeniu w sieć lub w środowisko informacji lub reklamy, którą potencjalni klienci sami sobie przekazują, tak że zaczyna ona w zasadzie żyć swoim życiem, zataczając coraz szersze kręgi i pozyskując coraz większa liczbę odbiorców. Mogą to być przykładowo zabawne filmiki, które internauci wzajemnie sobie przesyłają udostępniając je czy po prostu akceptują je. Ważne jest aby nadać tym filmikom i obrazom pewnych cech wiarygodności. Z tego powodu bardzo często są one specjalnie stylizowane na zdjęcia amatorskie. Innym przykładem marketingu wirusowego jest rozpowszechnianie produktów, które w nieco ukryty sposób przekazują treści reklamowe. Mamy z tym przykładowo do czynienia, kiedy do kupowanego produktu spożywczego dostajemy niewielką książeczkę kucharską, która zawiera przepisy wykorzystujące określone produkty spożywcze danej marki. Z marketingiem wirusowym mamy także do czynienia w przypadku tradycyjnych reklam telewizyjnych, a dokładnie ich warstwie językowej. Jeśli tekst reklamy jest chwytliwy to na stałe wchodzi do języka, krążą o nim dowcipy lub też staje się żyjącym swoim życiem powiedzonkiem. Wszystko to sprawia, że przekazywane są informacje o produkcie lub produktach oraz budowana jest pozytywna świadomość marki.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...