Na czym opiera się marketing dziecięcy i młodzieżowy?

sie 20, 2013 przez

Na czym opiera się marketing dziecięcy i młodzieżowy?

Marketing to najogólniej rzecz ujmując wszelkie działania związane z aktywnym handlem. W kręgu jego działań znajduje się więc badanie potrzeb klientów, kreowanie nich oraz sprawianie, aby klienta w umiejętny sposób pozyskać i nawiązać z nim stałą relację. Marketing zawsze jest ukierunkowany na jakąś grupę docelową. Jedną z jego odmian może być przykładowo marketing dziecięcy i młodzieżowy. W tym wypadku jak łatwo jest się domyślić grupą docelową są najmłodsi konsumenci oraz młodzież. Bada on zainteresowania i potrzeby dzieci i młodzież, stara się je zaspokoić oraz kreować kolejne. Oczywiście nie ma tu mowy o jednym wspólnym działaniu, ponieważ marketing taki wygląda zupełnie inaczej w przypadku każdej grupy wiekowej. W przypadku najmłodszych największy nacisk kładzie się na reklamę (zwłaszcza telewizyjną). Powinna ona być kolorowa, zabawna, posiadać miłą, wpadającą w ucho melodię, i posiadać jasny przekaz. Najlepiej do dzieci przemawiają ich rówieśnicy oraz postacie z znanych kreskówek i bajek. W przypadku starszych dzieci coraz większe znacznie ma grupa rówieśnicza oraz dostępność do innych mediów niż telewizja. W marketingu młodzieżowym wykorzystuje się więc aplikacje telefoniczne, internet i najnowsze osiągnięcia techniczne. Dzieci wbrew pozorom są konsumentem bardzo wymagającym. Pozyskanie ich jest bardzo trudne. Są bowiem nieraz bardzo sceptyczni i krytycznie nastawieni do przedstawionych propozycji. Szybciej też się nudzą. Dlatego należy stale wymyślać coś nowego, aby zaspokajać ich rosnące potrzeby. Plusem jest jednak to, że jeśli już je pozyskamy, to z zasady przywiązują się one do danej marki na dłużej.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...