Na czym opiera się marketing bezpośredni?

sie 20, 2013 przez

Na czym opiera się marketing bezpośredni?

Jedną z popularniejszych form marketingu jest tzw. marketing bezpośredni. Marketing bezpośredni opiera się na jak sama nazwa wskazuje na bezpośrednich kontaktach z klientem indywidualnym. Podczas tego kontaktu bardzo ważne jest to, że możemy poznać pierwszą, najczęściej prawdziwą i naturalną odpowiedź i reakcję klienta na dane pytanie. Marketing bezpośredni wykorzystuje różne narzędzia takie jak telefon, Internet czy telewizja. Na ta formę marketingu składa się między innymi sprzedaż wysyłkowa na podstawie katalogu przesyłanego na adres klienta lub też dostępnego w Internecie. Klient zamawia z tego katalogu produkt lub też określoną grupę produktów. Formą marketingu bezpośredniego jest także marketing telewizyjny lub marketing on line. Różnią się one od siebie przede wszystkim wykorzystywanym medium. Ten pierwszy reklamuje, promuje i daje możliwość zakupów za pomocą telewizji. Mowa tu między innymi o programach typu telezakupy. Z kolei marketing internetowy prezentuje i umożliwia zakup produktu przez Internet. Marketing bezpośredni opiera się niejednokrotnie na jeszcze bardziej bezpośrednich i zindywidualizowanych kontaktach takich jak np. telemarketing. Wówczas specjalnie przeszkolony telemarketer informuje klienta o produktach i usługach, oferując sprzedaż i jednocześnie badając reakcję klienta. Najbardziej bezpośrednią formą marketingu jest zaś sprzedaż w domu klienta. Wówczas na potrzeby klienta lub klientów przygotowywana jest konkretna prezentacja, która ma na celu nakłonienie do zakupu określonego produktu jak też daje możliwość poznania jego reakcji i opinii na dany produkt.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...