Marketing – próba zdefiniowania pojęcia marketingu

sie 20, 2013 przez

Pierwsza definicja marketingu pojawił się w roku 1941. Definiowała ona marketing jako przepływ towarów i usług od producenta do klienta w ramach prowadzone j działalności gospodarczej. Obecnie definicja ta znacznie ewoluowała i uległa sporemu rozszerzeniu. Obecnie łączy ona niemal wszystkie działania związane z tzw. aktywnym handlem. W dużym stopniu marketing jest ukierunkowany przede wszystkim na potrzeby klienta, a więc na odgadywanie tych potrzeb, badaniu ich, uświadamianiu. Niejednokrotnie zajmuje się on także kreowaniem tych potrzeb. Kiedy potrzeby te zostaną już uświadomione i zdefiniowane należy sporządzić taki model produktów i usług, aby je zaspokoić. Co więcej należy do nich dołączyć taką oprawę i podjąć szereg działań, aby klient poczuł się w pełni usatysfakcjonowany, aby czuł, że jego potrzeby zostały zaspokojone. Marketing zdaje się na pierwszym miejscu sytuować klienta i jego oczekiwania. Jednak wynika to w dużym stopniu z tego, że od zaspokajania potrzeb klienta zależy ciągłość funkcjonowania biznesu, jego powodzenie na rynku oraz fundamentalna sprawa, jaką jest wypracowany zysk. Marketing jest definiowany na wiele sposobów. Jednak najprościej rzecz ujmując jest to badanie, uświadamianie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb klientów. Marketing jest także dziedzina naukową, która bada opisaną działalności i występujące pomiędzy nią zależności. Bada także rozmaite rodzaje marketingu, ponieważ w ramach marketingu wyróżnia się bardzo wiele jego różnych odmian.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...