Formy marketingu mobilnego

sie 20, 2013 przez

Formy marketingu mobilnego

Marketing mobilny ma w zasadzie dwie formy nowocześniejszą oraz bardziej tradycyjną. Jedna i druga wiąże się z tym, że przemieszczamy się i jesteśmy w ruchu. Jego bardziej tradycyjna forma wiąże się przede wszystkim z przemieszczaniem dróg i autostrad. Opiera się bowiem na reklamach i banerach umieszczanych przy drodze. Bardziej współczesna forma marketingu mobilnego związana jest z tym, że reklama dociera do nas zawsze i wszędzie. Bez względu na to w jakiem miejscu się znajdujemy. Wykorzystuje ona bowiem nowoczesne narzędzia technologiczne, takie jak telefony komórkowe, laptopy, smartphony i inne urządzenia wyposażone Internet mobilny. Do niedawna ta forma marketingu była ukierunkowana przede wszystkim na młodzież. Obecnie w związku z upowszechnieniem się Internetu oraz aplikacji mobilnych marketing mobilny kierowany jest praktycznie do wszystkich grup społecznych, bez względu na ich wiek i płeć. Jego najpopularniejszą i najbardziej rozpowszechniona metodą jest po prostu sms. Możemy to łatwo zaobserwować przeglądając ilość smsów o treści reklamowej, jaką dostajemy dziennie. Marketing smsowy jest uzupełnieniem i jednocześnie konkurencją dla marketingu emailowego. Jest on jednak w stanie dotrzeć do większej liczby użytkowników. Pod warunkiem oczywiście, że wyrażą oni zgodę na dostarczanie treści reklamowych. Marketing mobilny jest szybki wszechstronny, umożliwia bezpośredni kontakt z klientem, umożliwia dotarcie do konkretnej grupy docelowej i pozwala na bieżąco monitorować skuteczność przekazywanej reklamy.

Podobne wpisy

Tagi