Czym jest marketing internetowy?

sie 20, 2013 przez

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy stanowi nieodłączną część aktywnego handlu elektronicznego, określanego niekiedy również jako e-commerce. Rozwinął się on głównie dzięki upowszechnieniu się Internetu oraz temu, że uczestniczy on aktywnie niemal we wszystkich dziedzinach naszego życia w tym również zakupach. Zakupach dotyczących jakiś istotnych, poważniejszych inwestycji, jak też tych dotyczących zwykłych codziennych sprawunków. Z roku na rok coraz więcej osób robi zakupy przez Internet, a lista kupowanych produktów stale rośnie. Kiedyś z tej formy korzystaliśmy głownie przy zakupie sprzętu AGD, książek czy płyt. Dziś już nikogo nie dziwi zarówno zakupiony przez Internet samochód, jak też robione w Internecie zakupy spożywcze. Marketing internetowy wykorzystuje Internet jako reklamę mniej lub bardziej jawną określonej grupy produktów. Wyróżniamy bardzo różne formy tej reklamy. Do popularniejszych form należą między innymi reklama interaktywna, a więc wyświetlające się logo czy hasło reklamowe danej marki podczas otwierania częściej przeglądanych stron. Bardzo często mamy do czynienia również z reklamą interaktywną. Może nią być np. zajawka reklamy, która otwiera się po wejściu na daną stroną reklamową. Od jej jakości zależy to czy klient zdecyduje się obejrzeć ją w całości czy też zamknie ją. Niemniej jednak marka zostaje już zapisana w jego świadomości. Inna popularną formą jest marketing mailowy, a więc forma marketingu bezpośredniego kierująca reklamę do określonej grupy odbiorców np. takich którzy zakupili już u nas produkt.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...