Co to jest marketing szeptany?

sie 20, 2013 przez

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany jest znaną, chociaż nieco mniej jawną formą marketingu. Jest to taka forma działań marketingowych, która ma za zadanie dotrzeć do odbiorcy w formie spontanicznego, a w zasadzie kreowanego na spontaniczny przekazu. Może to być opowiadanie, relacja, a niekiedy nawet niezobowiązująca rozmowa. Niekiedy jest on określany mianem marketingu wirusowego. Jednak jego definicja jest znacznie szersza. W marketingu szeptanym dużą wagę przywiązuje się także do jego pozornej spontaniczności. Mogą to być więc niezobowiązujące rozmowy w sklepie czy zakładzie na temat określonej linii produktów. Niekiedy zatrudnia się do tego oczywiście nieformalnie pewną grupę wolontariuszy, którzy po skorzystaniu z danego produktu szerzą opinię na temat jego właściwości i zalet. W ramach marketingu szeptanego funkcjonują również tzw. polecenia. Chodzi tu po prostu o to, aby prosić zadowolonych z naszych usług i produktów klientów o dalsze polecenia i opowiadanie o nich rodzinie i znajomym. Marketing szeptany jest także mocno zakorzeniony w Internecie. Z jednej strony mamy tu przykładowo brand blogging czyli blogi w ramach, których dzielimy się pozostałymi użytkownikami informacjami o produktach i usługach. Z drugiej zaś strony mamy do czynienia z wspomnianym wcześniej marketingiem wirusowym. Chodzi tu zazwyczaj o tworzenie zabawnych haseł, blogów i spotów reklamowych, które użytkownicy wzajemnie sobie przesyłają i udostępniają. W rezultacie trafiają one do coraz szerszego grona odbiorców.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...