Co to jest marketing partyzancki?

sie 20, 2013 przez

Co to jest marketing partyzancki?

Marketing partyzancki to jedna z mniej standardowych form marketingu. Bardzo często jest on utożsamiany z marketingiem wirusowym. Do reklamowania i promowania określonych towarów i usług wykorzystuje się bowiem niejednokrotnie bardzo niekonwencjonalne techniki. To jaka konkretnie technika zostanie wykorzystana jest uzależnione w dużym stopniu od potencjalnej grupy docelowej. Marketing partyzancki posiłkuje się niejednokrotnie metodami partyzanckimi może więc wykorzystać takie formy jak plakaty, napisy na murach czy niewielkie vlepki pojawiające się w różnych mniej i bardziej przewidywalnych miejscach użyteczności publicznej takich jak przystanki autobusowe, mury, znaki drogowe itp. Mogą one przedstawiać logo danej marki, napis lub zabawny komiks. Te metody bardzo często wiążą się jakaś większą akcją o znaczeniu politycznym czy społecznym. Marketing partyzancki opiera się na nieszablonowych środkach. Jego zadaniem jest przykuć uwagę, zaakcentować coś, a często również zaszokować (niekiedy są to treści lub obraz y bardzo kontrowersyjne, ale taki jest ich cel). Niezależnie od wykorzystanych metod cel zostanie osiągnięty, kiedy zostanie wzbudzone zainteresowanie. W dalszym etapie marketing partyzancki zaczyna bowiem działać na zasadach marketingu szeptanego. Informacje o zobaczonym napisie czy nietypowym plakacie są bowiem przekazywane z ust do ust i zaczynają żyć własnym życiem. Cel został więc osiągnięty. Przekaz będzie docierał do jak największej grupy odbiorców.

Podobne wpisy

Tagi

Sonda

Podobają Ci się nasze nowości?

View Results

Loading ... Loading ...